BİMER nedir? Bimere başvuru iletişim

Bimer nedir, nasıl çalışır?

BİMER nedir? “Başbakanlık İletişim Merkezi" (BİMER); bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.

BİMER, Başbakanlık Bilgi İşlem Başkanlığınca yazılımı gerçekleştirilen bir program ile web sayfası üzerinden kullanılan bir sistem olup, vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarını açık tutarak, müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesini mümkün kılmaktadır.

BİMER nasıl çalışır? BİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yürütüldüğü için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık'tan koordine ve takip edilebilmektedir.

BİMER sisteminde Valilik ve Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile Bakanlıkların Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, müstakil Başkanlık / Daire Başkanlığı ve yine Bakanlıkların bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir.
Kamu kurum ve kuruluşlarında görevli tüm kullanıcılar, her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER programına girmekte ve o gün kendisine gelen müracaatların işlemini yapmaktadır.

İsmimi yazmadan şikayet-ihbar yapabilir miyim? BİMER aracılığıyla internet üzerinden yapacağınız başvuruda, “Kimlik bilgilerimi gizle” butonunu işaretleyerek şikâyetinizi iletebilirsiniz.

Mektup veya faksla yapacağınız isimsiz şikâyet başvurunuz, 2004 yılında yayınlanan Başbakanlık Genelgesi doğrultusunda “olayla ilgili inandırıcı mahiyette bilgi ve belgeler eklenmiş veya somut nitelikte bilgi, bulgu ya da olaylara dayanılıyor ise” bu hususlar ihbar kabul edilerek idarece işleme alınır. “Soyut, kişisel, bilgi-bulgu olmayan” isimsiz/imzasız şikâyet dilekçeleri işleme alınmaz.

Kamu kurumları ve görevlileri ile ilgili istek, öneri, şikayet ve ihbarlarınızı Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) hizmetini kullanarak veya ALO-150 numaralı çağrı merkezini arayarak iletebilir, başvurunuzun durumunu takip edebilirsiniz.

BİMER’e nasıl başvurabilirim? Şahsen, telefon, internet, faks ve mektup ile BİMER’e ulaşabilirsiniz.

Başvurum ne zaman sonuçlanır? Türk vatandaşlarının ve Türkiye'de ikamet eden yabancıların kendileri ve kamu ile ilgili dilek ve şikâyetleri konusunda yetkili makamlara yaptıkları başvuruların sonucu veya yapılmakta olan işlemin durumu hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verilir.

Bimere başvuru iletişim telefon ve faks numarası
Telefonu : +90 (0312) 422 10 00 - Fax : +90 (0312) 422 26 67
Adres : Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı Merkez Bina B.Blok P.K.:06640 Kızılay / Ankara Türkiye

Bunu Paylaş

300x250
Konya Hastaneleri Konya Hastane Rehberi © 2014-2023 All Rights Reserved
Konya Hastaneleri Sağlık Tedavi
Yukarı